0
0
0
s2sdefault
powered by social2s

Ένας από τους μύθους στους οποίους πιστεύει το 99% των Ελλήνων είναι ο «μύθος των τροχαίων ατυχημάτων». Σύμφωνα με αυτόν, η Ελλάδα είναι «η χειρότερη χώρα», οι θάνατοι από τροχαία διαρκώς αυξάνονται, ο αριθμός τους επίσης, οι Έλληνες είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως, είμαστε «άχρηστοι», «μηδενικά», «ανατολίτες» κτλ.

Ο μύθος συντηρείται από ορισμένα τροχαία υψηλής προβολής όπου τα σχόλια από κάτω αναπαράγουν τα γνωστά στερεότυπα ότι η Ελλάδα «πηγαίνει χάλια παντού», όλα διαλύονται, καταστρέφονται, η Ευρώπη είναι πολύ μπροστά και η Ελλάδα είναι στο Μεσαίωνα κτλ.

Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα  και τι δείχνουν τα πραγματικά στοιχεία?

Τα τροχαία ατυχήματα (όπως και οι νεκροί από αυτά) άρχισαν να αυξάνονται ραγδαία με τη ταυτόχρονη αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων στη χώρα. Η Ελλάδα ήταν βασικά μια χώρα με πολύ χαμηλό ποσοστό κατοχής αυτοκινήτων, κάτι το οποίο άλλαξε μετά το 1993 και κατά τη διάρκεια της διαδικασίας «σύγκλισης» για να εισέλθουμε στο ευρώ.

Τα επιτόκια δανεισμού του δημοσίου μειώθηκαν σημαντικά, συμπαρασύροντας τα αντίστοιχα επιτόκια για στεγαστικά δάνεια ή δάνεια αγοράς αυτοκινήτων. Η ελληνική αγορά αυτοκινήτων εκτινάχθηκε σε σημαντικό βαθμό από το 1993 και έπειτα.

Το ανωτέρω στοιχείο ταυτόχρονα με τη νοοτροπία των οδηγών της αρχικής εκείνης εποχής (οι σημερινοί 55-60αρηδες) και τη συνολική αντιμετώπιση των πραγμάτων και η γενική άγνοια των Ελλήνων για το πώς πρέπει να οδηγούν ή η έλλειψη και online πληροφόρησης κτλ. είχε ως αποτέλεσμα τα τροχαία ατυχήματα να εκτοξευτούν.

Παράλληλα η γενικά αρχαϊκή τεχνολογία προστασίας επιβατών των αυτοκινήτων πριν 20-25 χρόνια οδηγούσε σε τροχαία ατυχήματα με υψηλό ποσοστό θανατηφόρας κατάληξης. Τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν ως standard το ABS, ESP κτλ., τις μπάρες ασφαλείας, τους αερόσακους κτλ. σε αντίθεση με το παρελθόν.

Επίσης ΟΣΟ απίστευτο και αν ακούγεται, οι Έλληνες οδηγοί, αργά αλλά σταθερά, γίνονται καλύτεροι και πιο «εκπαιδευμένοι» στην οδήγηση σε σχέση με τα τέλη της δεκαετίας του ’80 ή τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τότε τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν ήταν κλάσμα των όσων κυκλοφορούν σήμερα και οι Έλληνες μόλις «έμπαιναν» σε αυτόν το νέο κόσμο.

Τέλος για όσους συγκρίνουν τα ατυχήματα και τους νεκρούς στην Ελλάδα με τους αντίστοιχους πχ στη Δανία (αναλογικά με πληθυσμό), ΞΕΧΝΟΥΝ έναν σημαντικό παράγοντα που ΑΥΞΑΝΕΙ τα ατυχήματα στην Ελλάδα (ακόμη και σήμερα που όπως θα δούμε η πτώση τους είναι τεράστια).

Το τεράστιο αριθμό τουριστών που αυξάνουν τον πληθυσμό της χώρας κατά +20-22 εκατ. ανθρώπους, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες και τα ατυχήματα αυξάνονται εγγενώς καθώς ο πληθυσμός της Ελλάδας σχεδόν 3πλασιάζεται τους μήνες που το τουριστικό κύμα είναι μεγάλο, κάτι το οποίο μπορεί να διακρίνει κανείς εύκολα στις μηνιαίες στατιστικές. Οπότε τόσο η πτώση των ατυχημάτων και των νεκρών είναι τεράστια, αλλά ακόμη και η σχετική απόκλιση σε σχέση με άλλες χώρες οφείλεται εν μέρει και στο γεγονός ότι η Ελλάδα υποδέχεται υψηλούς ρυθμούς τουριστών και η πιθανότατα ατυχημάτων αυξάνεται. Αλλά η γενική τάση είναι τα τροχαία ατυχήματα και οι νεκροί από αυτά να μειωθούν έτι περαιτέρω.

Ας δούμε όμως και τα στοιχεία, τους ΑΡΙΘΜΟΥΣ :

 

 

 

 

Ας δούμε και την πορεία του 2017 έως και το Νοέμβριο (απομένει ο Δεκέμβριος 2017) :

 

 

 

Αν ο Δεκέμβριος του 2017 εξελίχθηκε όπως ο Δεκέμβριος του 2016 και οι νεκροί ανήλθαν σε 58, τότε ο αριθμός για ολόκληρο το έτος 2017 θα ανέλθει σε περίπου 729 άτομα που αποτελεί ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΧΑΜΗΛΟ για την Ελλάδα της τελευταίας 25ετίας !

Από τους 2.182 νεκρούς το 1998, σε 729 (εκτίμηση με μόνο το Δεκέμβριο του 2017 να λείπει) το 2017 !

Μείωση -66 % !!!!

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΧΑΜΗΛΟ σε νεκρούς και σε ατυχήματα στη χώρα (υπολογίζω περί τα 10.800 όταν υπάρξουν τα στοιχεία για το Δεκέμβριο, καθώς ήμασταν στα 9.838 έως και το Νοέμβριο).

Ναι, ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΧΑΜΗΛΟ και με τάσεις ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΜΕΙΩΣΗΣ παρά τον εξωφρενικό αριθμό των +20-22 εκατ. τουριστών που αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχημάτων (ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες).

Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι. Στο μέλλον θα αναρτηθεί ανάλυση και με σύγκριση με τις λοιπές ευρωπαϊκές χώρες.

Προσωρινά, ευχαριστώ για την ανάγνωση!

 

 

 

ΕΥΚΟΛΟΣ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΑΝΕΒΑΖΕΤΕ ΣΧΟΛΙΑ ΣΕ 5 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ? Σας εξηγώ το τρόπο στο σύντομο άρθρο

http://www.orthologikos.gr/2016-08-22-21-59-50/53-%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CF%81%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1.htm

 

 

 

Comments powered by CComment

0
0
0
s2sdefault
powered by social2s